سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتخابات مجلس در کوهدشت
نوشته شده در تاریخ 90/8/20 ساعت 12:5 ص توسط محمدکاظم یاری


آزادراه اراک – خرم آباد به طول 203 کیلومتر با هدف تسریع در حمل و جابجایی مسافر و کالا و اتصال محورهای ارتباطی اصلی شمال کشور به جنوب و بندر امام خمینی با احداث 8 هزار و 720 متر طول در مجموع مسیر رفت و برگشت و 8 هزار و 200 متر تونل در دو مسیر رفت و برگشت، احداث خواهد شد

با حضور رئیس جمهور عملیات احداث "آزاد راه اراک – خرم آباد" ، "راه آهن درود – خرم آباد – اندیمشک" و "راه آهن درود – بروجرد – ملایر" (اتصال به راه آهن غرب کشور) در استان لرستان به طور رسمی آغاز شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، تسریع و تسهیل در حمل و نقل و جابجایی مسافر و کالا، اتصال محورهای اصلی شمال و جنوب کشور به یکدیگر و رفع مشکلات و معضلات راه آهن مسیر جنوب کشور، توسعه و تجهیز آزادراه ها و راه آهن کشور در استان لرستان را ضروری کرده است؛ از اینرو امروز و با حضور رئیس جمهور عملیات احداث سه پروژه مذکور آغاز می شود. 
 
آزادراه اراک – خرم آباد به طول 203 کیلومتر با هدف تسریع در حمل و جابجایی مسافر و کالا و اتصال محورهای ارتباطی اصلی شمال کشور به جنوب و بندر امام خمینی با احداث 8 هزار و 720 متر طول در مجموع مسیر رفت و برگشت و 8 هزار و 200 متر تونل در دو مسیر رفت و برگشت، احداث خواهد شد. 
 
همچنین با هدف رفع مشکلات و معضلات عدیده راه آهن مسیر جنوب کشور و افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی منطقه و همچنین کاهش مصرف سوخت و آلودگی های زیست محیطی، خط آهن درود خرم آباد – اندیمشک به طول 347 کیلومتر و احداث 17 ایستگاه و 36.5 کیلومتر تونل آغاز خواهد شد. 
 
مسیر راه آهن درود – بروجرد - ملایر در قالب تکمیل مسیر ریلی غرب کشور نیز به طول یکصد و 43 کیلومتر و با احداث 36 پل بزرگ، 6 ایستگاه و ایجاد 450 متر تونل به منظور کاهش فاصله استان های شمالی با مناطق غربی و جنوبی کشور و ایجاد کریدور جدید ارتباطی ریلی تهران به استان های لرستان و خوزستان امروز آغاز شد. 
 
شایان ذکر است 170 کیلومتر از این راه آهن از شهرستان پلدختر می گذرد، و به طور میانگین سالانه دو میلیون و 500 هزار مسافر و سه میلیون تن بار از این خطوط راه آهن استفاده می کنند.
دکتر کاییدی نماینده پلدختر در گفتگوی تلفنی با خبر 18 مهرماه شبکه افلاک گفت : راه آهن خرم آباد  - اندیمشک  از محدوده شهرستان پلدختر عبور خواهد کرد .


  




  پیام رسان 
+ مهم نیست قفل ها کجایند، مهم این است که کلید ها دست خداست.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ